Test
İşlemleri
Bir aküyü kontrol ederken
emniyet tedbirlerini yerine getirin.
1-Yerinden oynamış, gevşek veya kopmuş kutuplar(1)
2-Çatlak -Kırık kutu veya kapak (2,3)
3-Çıkmış, kırılmış veya delikleri kapanmış buşonlar(4)
Eğer akü hasarlı değil ise bir sonraki adım ile devam edin.
Şarj Seviyesinin
Ölçülmesi:
Hasas bir voltametre ile açık-devre voltajını ölçün.
Not: Şarj durumu hiç bir zaman araçta veya dışarıda şarjdan yeni çıkmış
bir aküde ölçülmez. Bu durumda yanıltıcı bir yüksek voltaja sahip yüzey
şarjı vardır. Yüzey şarjını almak için aküyü 15s. 15A. ile veya araçta
ise uzun ön farları15s. açık tutarak deşarj edin.
Eğer şarj durumu:
1-En azından %75 (yaklaşık voltaj=12.4 *V) şarj var ise yükleme testine
geçin.
2-%75'ten daha düşük şarj varsa akümülatörü yükleme testinden önce verilen
yönteme göre şarj edin.
*Voltaj ve yoğunluklar akümülatörün dizaynına göre değişik değerlerde
olabilirler.
Yükleme Testi:
Yük altında Akümülatör testi ve sonuçlarının değerlendirilmesi kullanılan
cihazın sistemine bağlıdır. Yükleme testive sonuç değerlendirilmesi cihaz
talimatına göre yapılır.
Aracın Elektrik
Donanım Kontrolü:
Yeni bir akümülatörü takarken veya arızalı bir akümülatör geldiğinde aracın
akü ile ilgili elektirik donanımına bakın. Araçtan gelebilecek en yaygın
hata aşırı şarj veya eksik şarj etmedir. Konjektör voltajının normal bir
akü ile ve tam gaz verirken 13,8-14,8 volt arasında olup olmadığını ölçün
(12V'luk araçta).
*Voltaj ve yoğunluklar akümülatörün dizaynına göre değişik değerlerde
olabilirler.
|